پيشرفت كار

دفتـــــر تـــوسعه آمـــــوزش (EDO)

صفحه اصلي دفتر edo

فرم ها و آيين نامه هاي دفتر

گروه هاي آموزشي

كارپوشه تدريس اساتيد

قرآن و احاديث

تماس با دفتر

معرفي دفتر توسعه آموزش (EDO)

 

پيشرفت كار و نتيجه گيري :

به منظور نيل به اهداف و انجام فعاليت هاي برشمرده،به دنبال پانزدهمين جلسه شوراي كشوري آموزش پزشكي مبني بر ايجاد دفاتر توسعه آموزش از سال 1383 ،شوراي توسعه آموزش در دانشگاه تشكيل گرديد و به بررسي راهكارهاي تشكيل و بستر سازي اين دفاتر در مراكز آموزشي پرداخت.

پس از ابلاغ مسئول دفاتر توسعه دانشكده ها و بيمارستان ها در EDC و ابلاغ مسئولين و اعضاء دفاتر توسعه ،جلسات عمومي و اطلاع رساني در زمينه شرح وظايف كميته هاي واحد هاي توسعه و پيگيري و بازديد حضوري انجام شد با تشكيل مجدد شوراي توسعه و بررسي نقاط ضعف و قوت عملكرد دفاتر مطالعات و توسعه تا حدودي موانع شناسايي و نسبت به پيشرفت كار و عملكرد مراكز پيگيري انجام ميگيرد.

بر اساس بررسي هاي انجام شده ،عمده ترين موانع و نارسايي هاي موجود جهت فعاليت بهينه دفاتر مطالعات و توسعه را مي توان شامل موارد ذيل دانست:

عدم برخورداري از جايگاه رسمي تشكيلاتي

عدم برخورداري از قدرت اجرايي لازم

عدم وجود انگيزه لازم در اعضاء هيأت علمي

روشن نبودن شرح وظايف محور ها

عدم برخورداري از امتياز لازم براي انجام اهداف

موانع مالي،ساختاري و تشكيلاتي

عدم برخورداري از حمايت كافي برخي مديران

و از راهكارهاي پيشنهادي جهت ارتقاء عملكرد دفاتر مطالعات و توسعه ،مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

توانمند نمودن اعضاء دفاتر توسعه

شفاف نمودن وظايف (EDO)

همكاري و حمايت جدي مديران

پيش بيني اعتبار كافي جهت فعاليت دفاتر

اختصاص امتياز آموزشي و اجرايي جهت اعضاء (EDO)

تعيين و تعريف سيستم ارزيابي و پايش فعاليت دفاتر توسعه

توجيه نمودن اعضاء هيأت علمي نسبت به وظايف و جايگاه (EDO)

تعيين اولويت عملكرد سالانه در قالب اهداف استراتژيك (EDC)

تشويق دفاتر فعال

تشويق نيروهاي فعال

تاریخ به روز رسانی:
1394/11/11
تعداد بازدید:
200
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند مي باشد.
Powered by DorsaPortal